Jeg er en af "Strømpefeen" Ingeborgs døtre, måske du har set min mor gå rundt i verden, mens hun strikker sine strømper (- ja - hun går på gaden og strikker), altid smilende og med tid til at snakke med eventuelle interesserede.
Jeg gør det (i perioder) selv i at filte, sy, hækle, bage kager og selvfølgelig også at strikke, - dog ikke strømper og ikke på gader og stræder ;)
Her vil der komme lidt om livets gang i mit og min families liv.



all rights reserved (c)

mandag den 4. juli 2011

Næsten 40 år!

Sikke dog en helt igennem fantastisk weekend. I torsdags meget sent kom min bror, svigerinde og 2 af hans drenge til Odense. Fredag var det hans fødselsdag, så vi spiste hygge morgenmad sammen inden de tog Calle med på tur til Sønderjylland for at hente deres yngste dreng fra Nørd-Camp! Calle fik lov til at se et vildt show med de 2 Store Nørder og han fik lov til at møde sine helt store idoler Kåre og Emil. En stor dag for en dreng på 4 1/2 år.

Jeg brugte dagen hjemme med at bage og bage og bage og bage og så også lige bage!


Men det var hyggeligt og det er jo noget af det jeg synes er rigtigt sjovt.

Her er et billede af den næsten færdige kage lavet af nødde/chokolade bunde med hvid chokolade creme og passionsfrugts fromage inden i.



 Desuden havde jeg bagt et hav... der var vel ca 200 mini cupcakes lavet af death by chocolate og en ganske almindelig grundopskrift på muffins med hindbær og chokolade. Ovenpå var der med lyserød en ganske almindelig smørcreme, mens de hvide var lavet med smøreost, smør, flourmelis og lime.



Efter et meget hyggeligt fødselsdags ang. hos min søster for min bror fredag aften, gik turen igen i køkkenet mens min bror og hans ældste var søde at hjælpe med at sætte sukkerperler på de blomster jeg også havde nået at lave i løbet af dagen.






Lørdag var så dagen.... dagen hvor ca 100 gode venner inkl. deres afkom skulle til have fest hos os i anledningen af min 40 års fødselsdag... og hvad vågner man så op til... regn og regn og regn... så er gode råd dyre, men heldigvis havde vi en pavillon liggende af min svigerfars og så havde en god veninde også lige en... og vupti, vi slap for at aflyse!





Dagen endte med at blive lige som jeg havde ønsket mig, (dog uden det helstegte lam, da det var umuligt på grund af vejret), ungerne hyggede sig - der var ingen som var sure, drillede eller andet, så på trods af at der var 30+ unger i en alders spredning fra næsten 2 til 14, hyggede de sig - en udlejnings slush ice maskine var helt klart en succes....

og de voksne, de hyggede sig også. Jamen så bliver det ikke bedre.
Jeg føler mig meget heldig fordi jeg har så gode venner og veninder, kollegaer og familie, som har lyst til at bruge en regnvejrs dag i haven, og som i den grad har forkælet mig med taler, sang og fantastiske gaver.
men nu må jeg hellere gå i seng, så jeg kan være bare lidt frisk når jeg bliver vækket meget tidligt i morgen på min 40 års fødselsdag.
tak fordi du læste med og var du med i lørdags, så mange gange tak fordi du var med til at gøre min fødselsdagshavefest lige som jeg allerhelst ville have min dag.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar