Jeg er en af "Strømpefeen" Ingeborgs døtre, måske du har set min mor gå rundt i verden, mens hun strikker sine strømper (- ja - hun går på gaden og strikker), altid smilende og med tid til at snakke med eventuelle interesserede.
Jeg gør det (i perioder) selv i at filte, sy, hækle, bage kager og selvfølgelig også at strikke, - dog ikke strømper og ikke på gader og stræder ;)
Her vil der komme lidt om livets gang i mit og min families liv.



all rights reserved (c)

søndag den 24. juli 2011

Søndag på godt og ondt.

I dag gik turen over Storebælt igen igen, denne gang dog kun Chr og jeg. Vi skulle til barnedåb i Hvidovre. Vi valgte ikke at tage ungerne med, men bare nyde en hyggelig dag sammen.

3 små drenge skulle døbes, så kirken var godt fyldt. Aldrig i mit liv har jeg set en præst hælde SÅ meget vand i håret på de små pus. Normalt virker det bare som et par symbolske dråber i håret, måske en lille buet hånd, men her var vi uden i en 2 hånds ØSE teknik, så det næsten lød som et vandfald da vandet løb fra hovedet ned i døbefonden igen! Dette skete 2 gange per barn! Så nu behøver ingen af de drenge at vaske hår de næste mange dage, uger, år????

Efter dette chok, gik den kvindelige præst i gang med sin prædiken, og her et lidt små kikset forsøg på at være ung med de unger.... og det hele mundede ud i at hun spillede (Everything I do) I do it for you, af Bryan Adams, som en sang som kunne være Peters sang til Jesus.
Jeg ved ikke rigtigt, - det er ikke for at skulle nedgøre hende, men det virkede bare ikke rigtigt! Lidt som et show fordi der nu var mange i kirke...!

Dog vil jeg sige at de havde sørget for at der under altergangen var mulighed for at tænde et lys for Norge. - og det var meget smukt.
Her et lille udsnit af lysene.



Barnedåben gik ellers fint, "vores" 2 dåbsbørn klarede det helt fantastisk. Og bagefter var det dejlig mad og hygge hos min venindes søster.

En dejlig dag, men også både sørgelig, undrende og glædelig...!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Ingen kommentarer:

Send en kommentar