Jeg er en af "Strømpefeen" Ingeborgs døtre, måske du har set min mor gå rundt i verden, mens hun strikker sine strømper (- ja - hun går på gaden og strikker), altid smilende og med tid til at snakke med eventuelle interesserede.
Jeg gør det (i perioder) selv i at filte, sy, hækle, bage kager og selvfølgelig også at strikke, - dog ikke strømper og ikke på gader og stræder ;)
Her vil der komme lidt om livets gang i mit og min families liv.



all rights reserved (c)

mandag den 16. maj 2011

Jeg undrer mig....!

I dag har jeg stået i flere omgange (som en anden sigøjner mor) stået foran Bilka i Odense, sammen med mine specialklassedrenge, 5 ADHD drenge i alderen fra 9-11 år. Vi skulle sælge Lillebror lodsedler. Det vildt smarte ved det koncept er at ud af den 20 som det koster at købe en lodseddel, går 11,50 til børnehjælpsdagen og 8,50 til klassen (i vores tilfælde er det som tilskud til en lejrskole næste skoleår).

Godt det var forhistorien... her kommer så min oplevelse...

Vi havde selvfølgelig snakket med drengene om at man skal være høflig også selvom nogle ikke har lyst til at købe. Huske at sige tak for hjælpen og støtten til dem som gerne vil købe osv.
Mange var søde at købe eller i det mindste at svare pænt "nej tak", når de blev spurgt.... MEN rigtigt mange i alle aldre var direkte modbydelige. Enten blev der vrisset, sagt surt NEJ! eller bare sagt ingenting, som om drengene var luft. Nogle tog nærmest tilløb og satte ekstra fart bag indkøbsvognen for ikke at skulle sige noget!
et par af drengene blev konsekvent ved med at sige "Ha en fortsat god dag!" Især til de sure ;)  

og så tænker jeg, - hvorfor er det lige at vi har så travlt, hvorfor ikke bare sige pænt "nej tak!" eller spytte den 20'er i kassen og glæde nogle drenge eller piger. 20 kr er jo ikke mere end en halv liter Cola,  eller en magnum is...(eller koster den egentligt ikke mere???)

Nå men vi fik dog solgt meget, vi har nu kun 72 tilbage af de 300 vi startede med...

så Bilka, - vi kommer igen i morgen :) Be nice!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar