Jeg er en af "Strømpefeen" Ingeborgs døtre, måske du har set min mor gå rundt i verden, mens hun strikker sine strømper (- ja - hun går på gaden og strikker), altid smilende og med tid til at snakke med eventuelle interesserede.
Jeg gør det (i perioder) selv i at filte, sy, hækle, bage kager og selvfølgelig også at strikke, - dog ikke strømper og ikke på gader og stræder ;)
Her vil der komme lidt om livets gang i mit og min families liv.



all rights reserved (c)

onsdag den 6. april 2011

Og der var en, to osv....

Jeg fik lyst til at hækle en pung til mine nøgler og pludselig havde jeg lavet 2 og så også lige en til mine hæklenåle...
Jeg er især meget glad for knapperne som man kan købe hos tanterne - Tante Grøn.
















- posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. De er godt nok smarte dine punge.. ;0) Findes der en opskrift??

    SvarSlet
  2. Desværre ikke nogen opskrift, - det er bare hæklet der ud af... Den røde med rød knap har jeg startet oppe fra, mens den med grøn knap er hæklet fra bunden. Den letteste at lave er den til hæklepindene, - her har jeg hæklet den på "langs" så først beslutter man hvor "dyb" pungen skal være, - og så er det bare afsted med fastmasker frem og tilbage til pungene er den længde som passer til f.eks. hæklepinde. Jeg har så tilsidst hæklet den sammen i siderne og her har jeg også lavet knaphullet.
    jeg er bestemt ikke særlig god til at hækle med jeg kastede mig bare ud i dette ;)

    SvarSlet